challengest.com
Bakalárky diplomovky
Jazykovka Praha

6 tipov, ako si udržať mozgové závity v kondičke: Viete, ako na to?

O mozog je potrebné sa starať. Neustále. Správnymi spôsobmi si môžete svoje mozgové kapacity nielen rozšíriť, ale i zabezpečiť, aby neskĺzli do nižšej úrovne a ostali stále v jednej rovine. Na to, aby ste to dosiahli, je potrebné „cvičiť“. Pozrite sa na 6 tipov, ako si udržať dobré mentálne zdravie.

Ako si udržať dobré mentálne zdravie

1. Cestujte

Keď sa ocitnete na cudzom, novom mieste, váš mozog je nútený pracovať viac, tak ako nie je zvyknutý. Musí totiž prepnúť do iného jazyka, musí zistiť, ako sa dostanete z bodu A do bodu B, kam sa ísť najesť či ktorý typ mestskej dopravy bude najvýhodnejší.

2. Sledujte správy

Nezáleží, či preferujete správy v printových novinách alebo na webe. Dôležité je, že sa informujete a hľadáte nové informácie. Váš mozog popri čítaní správ analyzuje, všíma si či dedukuje. Okrem pracovania mozgových závitov získate pravidelným sledovaním správ i skvelý všeobecný prehľad.

3. Čítajte knihy

Opäť nezáleží, ži preferujete čítanie knihy na tablete alebo sa radšej usalašíte na pohovku s klasickou tvrdou väzbou knihy. Čítanie podporuje pamäť, rozvíja kreativitu, zlepšuje a rozširuje slovnú zásobu.

4. Robte niečo kreatívne

Písanie, maľovanie, spev či iná kreatívna aktivita. Ak budete v kontakte s umeleckou činnosťou, budete schopní prinášať viac nových nápadov a inšpirácie.

5. Neupadnite do stereotypu

Ak upadnete do stereotypu, začne do stereotypu upadať i vaše mentálne zdravie. Vyhľadávajte stále nové spôsoby, ako tomuto javu predísť a precvičiť váš mozog.

6. Nedávajte stopku výzvam

V práci alebo škole ste niekedy nútený postaviť sa pred určitú výzvu, z ktorej máte husiu kožu alebo by vás mohla vytrhnúť z komfortnej zóny. Práve nová výzva je dobrým tipom, ako si precvičiť mozog. Ak sa objaví, nepanikárte. Prijmite ju a hľadajte kreatívne spôsoby, ako sa s ňou popasovať.

Tagged ,

Pridaj komentár