challengest.com
Bakalárky diplomovky
Jazykovka Praha

Problém so spánkom pri štúdiu?

Máme pre vás pár rád ako na to!

Jedná sa o otravnú tému, ktorú často nerieši väčšina študentov, ale zažili ju určite mnohí z vás. Keď hlavne v priebehu skúškového obdobia nemáme čas na nič, alebo v priebehu školského roka a behania medzi cvikami, či seminármi, prípadne dohodnutými akciami, tak sa často obraciame na rýchle riešenie stravy a nápojov a často to dopadne tak, že po ruke sú iba „číňania,“ či automaty s sacharidovými bombami, prípadne kávou. Potom ráno mnohí z nás vyzerajú ako po ťažkej párty, nervózni, nesústredení a riešime to len ďalšou kávou, rychlobčerstvením, atď.

Spánok počas štúdia

Spánok je aj pri štúdiu dôležitý

Ako si teda pomôcť?

Ak pociťujete únavu a nie ste deň pred skúškou, či deadlinom, kašlite už na to. Mnohí z nás dobiehajú stránky ešte v noci a po prvej fáze väčšieho sústredenia (v súvislosti s ukľudnením vonkajších rušivých elementov) sa už mozog unaví a efektivita spracovania informácií je permanentne klesajúca. Ak pociťujete, že už nevnímate každé slovo, pustite si radšej hudbu, film,alebo si ľahnite hneď, pretože si budete vyčítať druhý deň ten stratený čas. Je vedecký dokázané, vplyv hudby na učenie má viaceré pozitíva.

Ak pijete dosť kávy, či energetických nápojov, môže sa dokonca dostaviť i nervozita, keď už sa človek nevie ani učiť, ani ukľudniť nato, aby zaspal a zabíja čas prevalovaním sa v posteli. Vynechávajte čo najviac tieto „boosty“ pred udržanie sa hore, ale podniknite niekoľko hodín pred spaním fyzickú aktivitu, skočte si do posilky, zabehať, zahrať futbal, basketbal, či prípadne strávte príjemný večer s partnerom, aby sa vám neskôr vyplavili endorfíny a zaspali ste v pohode. Verím, že keď si potom privstanete, bude to rozhodne efektívnejšie.

Mierne chladnejšie prostredie tiež napomôže príjemnému pocitu v posteli a urýchli zaspanie, preto si hlavne nenastavujte ohrievanie na vyšší stupeň ak máte podobné problémy. Taktiež na spríjemnenie pocitu napomáha teplá sprcha, prípadne kúpeľ, ak ho máte k dispozícii.

Čo sa týka jedla, mnohí majú problém ísť spať hladní. Aby ste predišli negatívnym efektom, dajte si radšej teplé mlieko, banány, alebo pre tých, čo potrebujú bielkoviny napríklad morčacie mäso. Mlieko aj mäso obsahuje aminokyselinu tryptofán, ktorá napomôže uvoľneniu sa. Známe sú aj štyri živiny pre lepší spánok, ktoré blahodárne ovplyvnia kvalitu spánku.

Tagged ,

Pridaj komentár