challengest.com
Bakalárky diplomovky
Jazykovka Praha

Prvá pomoc pri skúškovom: čo pomáha na pamäť?

Naháňa vám pohľad na 300 stranovú učebnicu strach? Vďaka správnej strave, ktorá podporí výbornú činnosť vášho mozgu, prestane byť skúškové strašiakom. Čo si naordinovať do stravy  pre excelentnú pamäť?

Closeup of Cocoa Powder on spoon

Toto určite jedzte

Vhodná strava sa podieľa na aktívnej činnosti mozgu, a tak sa ľahšie vstrebáva nové učivo a zvyšuje sa schopnosť koncentrácie. Potraviny a nápoje spomenuté nižšie je vhodné konzumovať. Sú to:

  • Ginko biloba– či už čaj alebo výživový doplnok, pôsobí skvele na pamäť. Zlepšuje pamäťové schopnosti aj vo vyššom veku.
  • Zelený čaj- 4 šálky zeleného čaju denne, a pocítite výsledok. Navyše reguluje cholesterol a zlepšuje spaľovanie tukov. Lúhujte čaj 3 minúty.
  • Ovocie a zelenina–  aj zelenina a ovocie pre lepšiu pamäť! Doprajte si mrkvu a avokádo, ananás a banány, ktoré pomáhajú pri sústredení sa. Jahody zase odbúravajú stres, čučoriedky a cibuľa okysličujú mozog.
  • Brahmi- ide o indickú ryžu z Himalájí. Taktiež ju môžete zaradiť na svoj tanier, pomôže vám pri sústredení a výborne zvyšuje pamäťové bunky, dostať ju tiež vo forme kávy s obsahom bylinky brahmi.
  • Vitamíny B1, B3- nájdete ich v tuniakovi, lososovi, morčacom mäse, morských plodoch, orechoch, strukovinách. Dodávajú telu potrebný horčík a vápnik.
  • Jedlá s nízkym glykemickým indexom- ovsené vločky, celozrnné cestoviny, grahamové pečivo, obilné kaše sú všetko jedlá, ktoré dokážu zásobovať mozog cukrom na dvojnásobne vyšší čas.

 

Toto určite nejedzte

Tieto potraviny a nápoje brzdia činnosť mozgu. Čomu sa radšej pri skúškovom vyhnite:

  • Nie je cukor ako cukor. Pozerajte na zloženie výrobku. Obyčajný cukor je vhodné nahradiť hroznovým cukrom.
  • Nedbalo pôsobí nadmerná konzumácia alkoholu a cigariet, čo môže spôsobiť opačný efekt a to pokles intelektuálnych schopností.
  • Stop dajte aj pravidelnej konzumácii sýtených kofeínových nápojov.
  • Pozor i na lieky podporujúce pamäť. Po ich užití nastáva zvýšená aktivita nervovej sústavy a keď prestanú účinkovať, môže nastať zvýšená potreba spánku. Ako ,,na potvoru“ je to práve vtedy, keď má študent podávať výkon.

 

Tagged , ,

Pridaj komentár